KÖPVILKOR FÖR HANDEL


När du handlar på kontorsmobler.se bekräftar du att du har läst, förstått och accepterat de köpvillkor som följer nedan:

PRISER

Priserna på kontorsmobler.se är angivna exklusive moms, för närvarande 25%. Vi reserverar oss för pris-, text- och bildfel.

BETALNING

All betalning på kontorsmobler.se hanteras av Klarna.

Mer information hur Klarna hanterar betalningar hittar du här.

LEVERANSTID

Normalt skickas din beställning inom 1-3 arbetsdagar. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning. Samtliga varor finns i lager om det inte tydligt framgår att det är en beställningsvara.

FRAKT INOM SVERIGE

Vi tillämpar enhetsfrakt inom Stockholmsområdet och offererar frakt vid varje köp i resten av landet.

Vid byte/retur av vara står du som kund för alla fraktkostnader.

REKLAMATION

Om du vill reklamera en vara skall du göra det skriftligt via email till info@kontorsmobler.se. Bifoga gärna en bild om en vara är defekt och beskriv felet så detaljerat som möjligt. Vi återkommer därefter med information om hur du går tillväga.

ÅNGERRÄTT

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta gäller dock inte specialbeställningar och beställningsvaror. Läs mer under ”Bytesrätt och returer”.

BYTESRÄTT & RETURER

En beställning är bindande. Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från det att produkten togs emot, förutsatt att den inte har använts och att den returneras i oskadat skick med emballaget intakt. Vid retur eller byte av produkter står du själv för returkostnaden. Ångerrätt gäller ej specialbeställningar och beställningsvaror. En retur måste ske till oss inom 14 dagar enligt nedan: Fyll i Returblanketten som du kan ladda ner här, fyller du i och bifogar med din retur den med de varor som du önskar byta/returnera. Varan du vill byta/returnera måste vara oanvänd och i originalförpackning. Paketera din retur omsorgsfullt.

Formulär för Byten och Returer

OBS! Vid köp mot faktura genom Klarna måste hela fakturabeloppet alltid betalas. Fakturan ska inte skickas tillbaka till oss.

För godkänd retur skall varorna återsändas i oskadat och oanvänt skick. Originalkartong, etiketter och bruksanvisningar får inte saknas eller vara skadade. Vid returnerade varor med exempel trasig originalkartong, kan kund i vissa fall debiteras kostnad för minskat varuvärde upp till 20% av returproduktens pris.

Ej godkänd retur
Kund meddelas via epost om någon vara inte uppfyller alla kriterier för en godkänd retur.

Återbetalning
På retursedeln anges uppgift om konto som vi kan göra en återbetalning till. Återbetalning sker med hela varuvärdet. Frakt-, fakturaavgifter samt eventuella avgifter vid delbetalningsköp återbetalas ej.

EJ UTHÄMTADE PAKET/FÖRSÄNDELSER

För försändelse som ej lösts ut/hämtats ut och som gått i retur till Anderssons Kontorsinredning debiteras en avgift för att täcka våra frakt- och administrationskostnader enligt nedan: 300 kr inklusive moms

INTEGRITET & PERSONUPPGIFTER (GDPR)

Läs mer om vår integritetspolicy och hur vi hanterar personuppgifter.